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Anular cambio de BGM/ME

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Anular cambio de BGM/ME

Mensaje por Shadow97 el Miér Mar 09, 2011 9:26 pm

Seguramente mas de uno habra intentando poner musica en un mapa y que esa musica siga sonando tanto cuando entras en batalla como cuando veces a los monstruos sin cortarse , pues este script que tiene esa funciona.

INSTRUCCIONES :
1- en el contenido del evento pones cambiar musica de batalla y de victoria que quieras (en este caso seria la del mapa)
2- eligues el interruptor 001 y 002 escribes on y le das activar , tambien debes poner inicio automatico
3- despues pones control de interruptor local A y haces otra pagina para activarlo
el local , para que el personaje nose quede clavado en el mapa
4- y para desactivar haces lo mismo pero con el interruptor 002 y escribes Off


Código:
#==============================================================================
#    Override Change BGM/ME
#    Version: 1.0
#    Author: modern algebra (rmrk.net)
#    Date: July 12, 2010
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
#  Description:
#
#    This script will override the BGM or ME changes when you activate chosen
#  switches. This is useful, for instance, if for a boss battle you want to
#  start the battle music early and have it directly continue into the battle
#  or if, for a certain battle where the enemy escapes after the battle, you
#  don't want the Victory ME played.
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
#  Instructions:
#
#    The script is very easy to use. Simply paste it into its own slot above
#  Main and below other default or custom scripts. Then, go to lines 48 and 49
#  to select which switches you want to use to prevent the BGM from changing
#  or to prevent new MEs from playing, respectively. Then when you want to
#  prevent the BGM from changing, simply turn the switch with the ID you chose
#  on. To allow it to change again, turn that switch off. Same thing for
#  preventing MEs from playing.
#==============================================================================

#==============================================================================
# *** RPG
#++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
#  Summary of Changes:
#    new constant - OVERRIDE_BGM_SWITCH_ID, OVERRIDE_ME_SWITCH_ID
#    modified class - BGM
#      aliased methods - self.stop, self.fade, play
#    modified class - ME
#      aliased method - play
#==============================================================================

module RPG
  #==========================================================================
  #    Configuration
  #++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  #  OVERRIDE_BGM_SWITCH_ID - set this to the ID of the switch that you
  #  want to use to prevent the BGM from changing.
  #  OVERRIDE_ME_SWITCH_ID - set this to the ID of the switch that you
  #  want to use to prevent MEs from playing
  #
  #  Note that for both of theses it is the ID of the switch you want to use,
  # so if it is 1, then turning the in-game switch with ID 1 on or off will
  # turn that feature on or off.
  #==========================================================================
  OVERRIDE_BGM_SWITCH_ID = 1
  OVERRIDE_ME_SWITCH_ID = 2
  #==========================================================================
  # ** BGM
  #==========================================================================
  class BGM
    # ALiases
    unless self.method_defined? (:odrna_mscovrde_ply_7uj2)
      class << self
        alias malgr_bgmovrid_stp_5th2 stop
        alias maa_ovrridebgm_fde_2rt9 fade
      end
      alias odrna_mscovrde_ply_7uj2 play
    end
    class << self
      #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      # * Stop
      #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      def stop (*args)
 
      malgr_bgmovrid_stp_5th2 (*args) unless $game_switches &&
$game_switches[OVERRIDE_BGM_SWITCH_ID] && !$scene.is_a?
(Scene_Gameover)
      end
      #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      # * Fade
      #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      def fade (*args)
 
      maa_ovrridebgm_fde_2rt9 (*args) unless $game_switches &&
$game_switches[OVERRIDE_BGM_SWITCH_ID] && !$scene.is_a?
(Scene_Gameover)
      end
    end
    #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    # * Play
    #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    def play (*args)
 
    odrna_mscovrde_ply_7uj2 (*args) unless $game_switches &&
$game_switches[OVERRIDE_BGM_SWITCH_ID] && !$scene.is_a?
(Scene_Gameover)
    end
  end
  #==========================================================================
  # ** ME
  #==========================================================================
  class ME
    # Aliases
    unless self.method_defined? (:modrna_rideme_play_6fv1)
      alias modrna_rideme_play_6fv1 play
    end
    #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    # * Play
    #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    def play (*args)
 
    modrna_rideme_play_6fv1 (*args) unless $game_switches &&
$game_switches[OVERRIDE_ME_SWITCH_ID] && !$scene.is_a?
(Scene_Gameover)
    end
  end
end
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